Er du Kjøpmannshuset nye kategoriansvarlig?

Om oss

Kjøpmannshuset er NorgesGruppens profilhus for kjøpmannseide butikker. Vi er et ledende selskap for utvikling og drift av riksdekkende kjeder for lokale supermarkeder og nærbutikker. Vi drifter og forvalter kjedene SPAR/EUROSPAR, Joker og Nærbutikken.
Kjøpmannshuset Norge hadde i 2023 en samlet kjedeomsetning på ca.22 mrd kroner. Selskapet er et heleid datterselskap i NorgesGruppen. Selskapet er organisert med servicekontor i Oslo, og med fire regionale kontorer fordelt over hele landet.

Stillingsbeskrivelse

Kjøpmannshuset Norge AS er et datterselskap i NorgesGruppen. Vi forvalter kjedene SPAR, EUROSPAR, Joker og Nærbutikken. Til sammen har vi ca. 950 butikker fordelt på hele landet.  

Vi ser etter en offensiv og engasjert kategoriansvarlig til en 100% stilling i Kategoriavdelingen. Vi tilbyr en spennende mulighet hvor du blir en del av en faglig sterk kategoriavdeling med fokus på kompetanseoverføring på tvers, og en sterk kultur for å løfte hverandre frem. Rollen har likevel et selvstendig ansvar, du vil sitte i en sentral rolle og vil ha en bred kontaktflate både internt og eksternt.
Du har også store muligheter til å påvirke resultatene ute hos våre kjøpmenn. Hvilken kategori du vil få ansvar for er ikke satt da vi fordeler etter bakgrunn, erfaring og kompetanse.

Stillingen rapporterer til Kategoridirektør.

 Ansvarsområder:

  • Resultatansvar for egne kategorier, herunder ta et selvstendig ansvar for å videreutvikle kategori- og sortimentstrategi
  • Strategisk planlegging og utarbeidelse av planogrammer for kjedene (innenfor egne kategorier)
  • Forberede og gjennomføre forhandlinger med leverandørene, samt følge opp disse gjennom året 
  • Være tett på driftsansvarlige og kjøpmenn for å sikre forståelse for strategiske valg i kategorien
  • Analysere kjedenes posisjon opp mot konkurrenter og forstå og agere på trender i kategoriene
  • Drive og/eller bidra i tverrfaglige kategori prosjekter for å ivareta og utvikle kundetilfredshet i butikk

 Formelle kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdannelse, eksempelvis innen økonomi, markedsføring eller logistikk
  • Inngående bransjeerfaring, gjerne fra dagligvare eller servering
  • Sterke og etterprøvbare resultater fra kategoriutvikling, forhandlinger, enten fra kjede og/eller leverandørsiden er ønskelig
  • Erfaring fra space management og sortimentsstyring er ønskelig
  • Relevant erfaring fra andre retail konsepter med nærliggende bransjedynamikk kan vurderes som interessant

Personlig kompetanse:

  • Du kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig
  • Sterk analytisk kapasitet
  • Bunnlinjefokusert og god kommersiell forståelse
  • Organisasjonsforståelse
  • Tar selvstendig initiativ og aksepterer ansvar for resultater
  • Behjelpelig og utviklingsorientert

Vi kan tilby:

Du får en spennende stilling i et av Norges største handelshus. Hos oss får du utfordrende arbeidsoppgaver, handlingsrom til å drive prosjekter, og utviklingsmuligheter faglig og personlig.
Vi har som mål at vi skal skape fremtiden for våre Kjøpmenn og kunder og for å klare det må vi jobbe tett sammen som team, vi må være fremoverlente og ha klare mål.
Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, pensjons- og forsikringsavtaler, fleksibel arbeidstidsordning, ansattbonus i våre butikker, god kantine og støtte til trening. Arbeidssted er Skøyen. 

Vi håper å høre fra deg! 

Vi ser frem til å motta din søknad via søknadslinken!

Det vil kunne bli foretatt bakgrunnskontroll til denne stillingen via Semac.

 

 

Send søknad Tilbake