Joker-kunder har bidratt med nesten 3 millioner til Røde Kors

En vekst på 44 % sammenlignet med 2020.

Våre kunder har mange steder i landet mulighet til å støtte Røde Kors gjennom Pantelotteriet, og tallene for 2021 viser at de gjør det! Halvparten av de nesten 3 millionene Joker-kunder har gitt til Pantelotteriet går til de lokale Røde Kors-lagene.

– 2021 har for mange vært et annerledes og utfordrende år. Støtten fra dere og deres kunder gjør at vi i Røde Kors kan hjelpe flere. Våre frivillige står på hver dag for å redde liv, redusere ensomhet og bedre hverdagen til barn og unge gjennom trygge møteplasser og samtaletilbud. Halvparten av midlene Røde Kors mottar fra Pantelotteriet går til aktiviteter i lokalsamfunnet hvor panteautomaten står plassert. Dermed bidrar også støtten fra Pantelotteriet til at barn og voksne i nærmiljøet til deres butikker får hjelp og omsorg, sier Ann Christin Håland, Key Account Manager for Næringsliv og samfunnsansvar i Røde Kors.

Som følge av pandemien har smitteverntiltak resultert i at mange lokalforeninger i Røde Kors har mistet inntekter samtidig som mange barn og voksne opplever en mer utfordrende hverdag og trenger hjelp. Midlene fra Pantelotteriet bidrar blant annet til å styrke beredskapen, til å motvirke ensomhet og sosial ekskludering, og til å skape trygge arenaer for barn og unge i ditt nærmiljø.

– Sammen utgjør vi en forskjell for titusenvis av mennesker. Takk igjen for at du trykker på Røde Kors-knappen når du panter, sier Ann Christin Håland, Key Account Manager for Næringsliv og samfunnsansvar i Røde Kors.

Røde Kors har frem til i dag mottatt over 500 millioner kroner fra Pantelotteriet, som et resultat av nordmenns giverglede.

Du kan lese mer om Pantelotteriet her