SPAR søker Driftssjef til region Sørøst - noe for deg?

Om oss

Kjøpmannshuset er NorgesGruppens profilhus for kjøpmannseide butikker. Vi er et ledende selskap for utvikling og drift av riksdekkende kjeder for lokale supermarkeder og nærbutikker. Vi drifter og forvalter kjedene SPAR/EUROSPAR, Joker og Nærbutikken.
Kjøpmannshuset Norge hadde i 2020 en samlet kjedeomsetning på ca.23 mrd kroner. Selskapet er et heleid datterselskap i NorgesGruppen. Selskapet er organisert med servicekontor i Oslo, og med fire regionale kontorer fordelt over hele landet.

Stillingsbeskrivelse

Som driftssjef vil du få ansvaret for driftsoppfølging av EUROSPAR og SPAR butikkene i region Sørøst som strekker seg fra Sandefjord til Noresund.
30% av butikkene ligger i Vestfold og 70% ligger i Buskerud.

Som driftssjef i SPAR er du ansatt i Kjøpmannshuset Norge AS. Viktige verdier for oss er: Fremoverlente, målbevisste og samspillende. Kjenner du deg igjen i disse? 
Jobben som Driftssjef krever at du er tett på butikkene. Det betyr at hele regionen er ditt arbeidssted og en del av oppfølgingen kan gjøres fra fleksibelt arbeidssted.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Bistå kjøpmenn og butikksjefer med å skape lønnsom drift gjennom tett samarbeid på områdene ledelse, økonomi og drift
  • Resultat- og arbeidsgiveransvar for NorgesGruppeneide butikker i porteføljen
  • Ta initiativ til- og gjennomføre lønnsomhetsfremmende tiltak
  • Du skal være med å bygge gode relasjoner mellom kjøpmenn og kjeden
  • Sikre gjennomføring av sentrale kampanjer/markedsføring i butikkene
  • Kvalitetssikre at butikkene til enhver tid driftes i overensstemmelse med offentlige regler og pålegg med vekt på Trygg Mat
  • Gjennomføre driftsoppfølging i henhold til SPAR sitt konsept og driftsrutiner
  • Bidra til medarbeiderutvikling gjennom kjedenes opplæringsprogram
  • Forestå organisering og gjennomføring av prosjekter i samarbeid med prosjektledere

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Du har gode lederegenskaper og har meget god forståelse for butikkdrift og økonomi.
  • Du har gode IT kunnskaper og kjenner gode til office pakken 
  • Du har relevant bransjeerfaring innen detaljhandel
  • Du er strukturert med gode evner til planlegging, prioritering og gjennomføring 
  • God muntlig og skriftlig fremføringsevne

Personlige egenskaper:

  • Du er systematisk, selvstendig og resultatorientert
  • Du har gode samarbeidsegenskaper
  • Du har ståpå vilje, godt humør og er serviceorientert
  • Du har høy arbeidskapasitet

Vi kan tilby:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Lønn etter avtale inkl. pensjon og forsikringsordninger
  • Vi legger opp et godt opplæringsløp og du har også mulighet til å ta mange kurs via vår kursportal
  • Treningsstøtte
  • Mulighet til å søke på støtte fra NorgesGruppens Miljøfond
  • Fine lokaler i Porsgrunn og mulighet for fleksibelt arbeidssted 

 

Vi ser frem til å motta din søknad via søknadslinken!

Vi gjør oppmerksom på at vi foretar bakgrunnsjekk via Semac. 

 

 

Send søknad Tilbake